Агроживопис: неймовірні картини фермера Стена Херда підкорили увесь світ

110

Американський художник та  фермер Стен Херд більше 30 років займається незвичайним видом мистецтва – агроживописом – створює неймовірні картини на полях.

Сам митець називає свою творчість  «земельними роботами». Він наголошує, що зображені ним на просторих ланах величезні портрети, натюрморти і навіть пейзажі – це щось більше, ніж перекопування і оранка землі. Хоча без оранки в прямому сенсі слова мистецтво Стена Херда не обходиться.

Будучи вихідцем з фермерської родини (штат Канзас), Стен з дитинства спостерігав неймовірні сільські пейзажі. Вони, мабуть, настільки полюбилися йому, що пізніше, вже здобувши художню освіту, Херд в перших своїх роботах на полотні намагався відобразити близькі серцю картини: пшеничні поля  та доріжки між ними, збір врожаю і багато іншого в тому ж (сільськогосподарському) дусі.

Однак, обмежуватися в своїй творчості лише картинами на звичайному полотні Стен Херд не захотів, натхнення він шукав, літаючи на «кукурузнику». Тоді ж художник вирішив спробувати зайнятися польовим живописом, в який можна було б вносити художні корективи.Масштабні агрокартини звісно не настільки довговічні як мальовані на полотні, але зате більш живі, та рахуються  частиною навколишнього середовища.

Опановуючи необхідні для агроживопису прийоми, митець не раз помилявся. У разі невдач Стену доводилося розпочинати роботу спочатку: розрівнювати землю, проектувати тощо. А це праця не з легких.

За словами Херда, творчий процес, як і належить, починається з ескізу. У цьому випадку під ескізом маються на увазі контури майбутнього малюнка на полі, які контури Стен викладав із цегли. Наступним етапом створення агрокартини є оранка землі. Завдяки їй живописець малює на землі. Бажаючи додати яскравих фарб, він застосовує забарвлений у різні кольори ґрунт, підсипаючи його в потрібній кількості в тих чи інших місцях агрополотна.

Для того, щоб оцінити наскільки вдала картина, та визначити, чи відповідає результат задуманому, Стен Херд відходить на кілька кроків і придивляється. Щоправда, нерідко доводиться йому навіть підніматися на повітряній кулі, аби мати змогу з висоти оглянути загальну панораму. Проте, у міру накопичення досвіду (сьогодні це вже 35 років його творчості!) необхідність у частих польотах поступово відпадає.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here